dinsdag 3 juni 2008

mailen, denken en back-uppen

Nog één mailtje en dan heb ik vandaag gedaan wat ik moest doen van mezelf.
Vanmiddag de tekst van Marcel bewerkt voor de peuterspeelzalen en kinderdagverblijven.
Ze moeten daar het gevoel krijgen dat ze iets belangrijks missen als ze niet intekenen op die voorstelling :-).
Bij mij is het makkelijker omdat ik niemand hoef over te halen om mee te doen. Ze krijgen gewoon iets. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze mee werken; aan het opbouwen van de spanning, het (stimuleren van) (voor)lezen en natuurlijk met het actief zijn naderhand.

Mail gestuurd naar Iris die onder andere lesgeeft op de HKU (Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht). Ze heeft trouwens ook een superleuk project met noten die (kleinere) kinderen in een boomstronk kunnen gooien waardoor er op het (computer)scherm in de boom een notenbalk verschijnt. met een soort draaiorgel/boorarm kunnen ze daarna het hele muziekje afluisteren. ( zie iook op www.tovernoot.nl bij projecten).
Verder nog wat bedacht voor morgenavond, dan moeten we nl. weer aan de slag met de inhoud van het boekje 'Het borrelt in Amersfoort' (leuk al die plannen, maar ik moet wel aan de basis bezig blijven). We gaan het hebben over de opdrachten in het boek.
Ook moeten we de karakters nog wat meer uitwerken misschien.

Oh ja, ik ben ook als een gek aan het online opslaan. Ben als de dood dat ik bestanden kwijt raak.
De tekst van een eerder (niet gepubliceerd) kinderboek ben ik weer eens kwijt. ik ben ál mijn teksten kwijt, de hele map! hoe dat kan???? gelukkig kan ik een gedeelte nog achterhalen via de mail. zal me ook maar eens gaan verdiepen in het terughalen van zogenaamd verloren bestanden. lang geleden kan het niet gebeurd zijn.
Ik meende ze ook naar de bieb en hotmail gemaild te hebben, maar ook daar kan ik ze niet (meer) vinden. én niet op mijn externe harde schijf.
bizar.
motto: 'omgaan met computers = leren omgaan met verlies'

Geen opmerkingen: