donderdag 21 februari 2008

op zoek naar acteurs, vooral Najib

Afgelopen woensdag overleg gehad met Simone en Lisette van SidK/DAT. Dat ging natuurlijk met name over de zoektocht naar acteurs die Sofie en Najib moeten gaan spelen. Een belangrijk onderdeel van het plan is toch zorgen voor herkenbaarheid tijdens belangrijke momenten voor de stad en tijdens de feestelijkheden. Ik stel me tenminste voor dat de acteurs (liefst iets boven de menigte uit'torenend'..op lage stelten) zorgen voor fotogenieke momenten.
De leeftijd van de acteurs moet toch wel minimaal 17 zijn. Er wordt nogal wat van ze gevraagd wat betreft improvisatie nl.
Bij DAT spelen voornamelijk jongere kinderen, Wat betreft meisjes die Sofie zouden kunnen spelen, gaat het misschien nog wel lukken, maar een 'Najib' is er niet bij te vinden. Complicerende factor kan nog zijn dat we wellicht tijdens schooltijden gaan werken. (maar daar is misschien nog een mouw aan te passen).
Op advies van Simone heb ik contact gezocht met Marlijn Fleer (die trouwens geen vriend heeft die acteert :-) ) maar zij heeft het te druk o.a nog een opleiding erbij.
Daarna gezocht bij de opleiding creatieve therapie op Internet. Op zich mooi omdat zij al heel erg lang aan Amersfoort verbonden zijn. Maar toen ik bij stagepapieren keek, leek me dat niet echt een optie. Guido de Wijs nog gebeld (die is tenslotte ook dramadocent aan de HU) en volgens hem levert dat ook vooral blanke meisjes op.
Wel weer wat goeie tips gekregen om verder binnen Amersfoort te zoeken. Er is afgelopen jaar een film gemaakt waarin allochtone jongeren speelden. Hoe heet die ook alweer? Ook kan ik nog naar Middelbare scholen ('t Hooghe Landt) bellen. Of ingang via Lava-festival (kom ik weer terug bij SidK, maar dan bij Bureau kunsteducatie).

Geen opmerkingen: