woensdag 24 september 2008

lied, muziek en lerend gamen/spelen

in het hoofdstuk dat ik net af heb, zingt de draak een lied. De bedoeling is dat dit lied uiteindelijk door minimaal 750 Amersfoortse kinderen wordt gezongen om de draak te kunnen helpen.
Nu kunnen wij wel een tekst bedenken, maar muziek is weer wat anders.
Bovendien zijn er in het kader van het 750-jarig bestaan al twee stadsliederen geschreven.
Daarbij aansluiten, is dus veel handiger. al was het alleen al omdat die arme kinderen toch geen drie verschillende lied-melodiƫn kunt laten instuderen.
Het ene lied is de compositie van Jacques Verheijen (Amersfoort in concert). het andere is van Guido de Wijs (muziekschrijver ben ik even kwijt).
De tekst van Guido leek me heel geschikt om bij aan te sluiten, maar ik vind de muziek van Jacques beter. En de muziek is bij een lied toch wel erg belangrijk...
Gisteren trouwens een dag van de bieb gehad waar we het o.a. over gamen hadden (en nog veel meer). Liesbeth Mantel van TU-delft (Ugame-Ulearn) en Michael Bas (ook lerende games) waren twee van de aanwezigen. marjolein en ik moeten maar eens kijken hoe het zit met die toolkits etc.
Lijkt me wel superleuk, maar de vraag is of het ook geschikt is voor aansluiting bij dit project voor basisschoolleerlingen. even afwachten maar.

Geen opmerkingen: