zaterdag 21 maart 2009

steeds meer draken in Amersfoort


We zijn net terug van het openingsfeest van Amersfoort750 op het Lieve Vrouweplein...
en (afgezien van de muziek aan het begin) was het super!! Close Act was weer present met een indrukwekkende voorstelling waar je je als toeschouwer op het plein middenin bevindt.
En raad eens wat....ze hadden ' beesten' bij zich die verdacht veel op draken leken. Ik heb er een paar opnames van gemaakt en op youtube gezet. Zie ook foto hiernaast. net echt toch?
Grappig hoe alles zo mooi bij elkaar komt. want wat is nou het verschil tussen draken en dinosauriers?
Inmiddels is er natuurlijk weer heeeel veel gebeurd deze week. o.a. heb ik een paar teksten geschreven voor de filmpjes. wel grappig om te doen.
Het komt nu allemaal erg dichtbij. Ik krijg ook steeds meer vragen naar het boekje. Omdat het logistiek al behoorlijk ingewikkeld is, moet ik verzoeken voor kinderen die niet in Amersfoort op school zitten, maar wel wonen, helaas toch afwijzen. Gelukkig is daarvoor wel begrip.
Inmiddels zitten we bijna over de 9000 kinderen heen, waarvan iets meer dan 5200 actief mee gaan doen.
De burgemeester wil meedoen aan een filmopname met Sofie en Najib en onze drakoloog. Dat had ik ook wel verwacht, ze is een leuke en enthousiaste burgemeester. Nu nog even kijken of er ergens een gaatje in haar superdrukke programma te vinden is.
had ik al verteld dat Marjolein en ik voor de tentoonstelling een ENORME drakenkop hebben opgehaald. zeer indrukwekkend, mag ik wel zeggen.
Wat ik me laatst wel bedacht: ik moet mijn blog binnenkort denk ik onzichtbaar maken...
als al die Amersfoortse kinderen online op zoek gaan naar draken, vinden ze natuurlijk allereerst mijn blog. En dat is niet de bedoeling natuurlijk...
nou hoop ik maar dat, als ik het onzichtbaar maak, er geen geschiedenis blijft hangen....

Geen opmerkingen: