zaterdag 12 april 2008

vreemde wendingen

Nadat ik de vergadering van vorige week had verzet, was er gelukkig toch weer een flink aantal mensen op komen dagen. Nieuw waren Jolanda (collega en ook nieuw schrijfkringlid) mét Anette, mede-cursist toneelteksten schrijven vorig jaar. Goede bijdrages! Marie-Louise was ook, en als altijd enthousiast deelnemend, aanwezig. Verder natuurlijk Jan-Willem, Floor en Heiko, mijn meest trouwe meedenkers. Dit keer was ook Diana van de Spullenmannen aanwezig, vol ideeen en fantasiën (maar dat had ik niet anders verwacht natuurlijk).
Het bleek een zeer geanimeerde, fantasievolle avond, waar uiteindelijk alle eerdere ideeen ongeveer overboord werden gegooid. Maar: het leverde een goed basisverhaal op!
Na een dag van reflectie voelt het nog steeds goed, dus dit blijft.
De eerdere poorten waren op zich een goede ingang, maar het was nog iets te 'gezocht'. Er miste iets. Toen Jan-Willem zei dat dhr. Brongers (bekend) zei dat hij al een paar keer was gebeld over waterpoorten, begon de twijfel helemaal toe te slaan.
Ik ga hier niet verklappen wat het is geworden, maar Anja is er vast blij mee :-)
Ik verheug me al helemaal op haar tekeningen.

Geen opmerkingen: